fredag 15 januari 2010

Svårt att sova

Lyckas inte somna om alls efter att ha somnat och sedan vaknat och legat och vridigt mig den senaste 1,5 timmen. Till slut sa Charlie åt mig att testa att gå upp så nu sitter jag här. Inte ett dugg trött just nu. Kroppen känns som om det spritter, eller är myror i både armarna och benen. Svårt att förklara men kan inte slappna av liksom. Kanske en efterverkan av träningen eller något helt annat. Hjälper ju inte att man är lite täppt och får svårare att andas när man ligger ner dessutom. Svårt att sitta still här också, kan verkligen inte förklara hur det känns. Kanske som växtvärk eller vad vet jag...

Kan ju istället berätta om de senaste dagarnas träning.

Träning 12/1 !?!

I tisdags tränade jag inte officiellt sett men har hängt upp ringarna i våran pullupstång som sitter in till sovrummet. Varje gång jag går förbi eller så när jag kommer ihåg det har jag gjort lite övning på static hang både under måndagen och tisdagen. Så i tisdags gjorde jag min första egna ring dip!! PR

Träning 13/1

Warmup,
sedan lite teknik på:

Handstand
Muscle-Up practice  - olika svårighetsgrader
Ring dips (fler singlar, yay!)
L-sit hang (båda benen böjda) testade både från stången (hängandes) och att hålla mig upp från två stolar

WOD
5R
5 Bodyrows
5 Pushups
5 Boxjumps 50 cm höjd

Tid: 4:12.6

Teknik kan vara mycket mer tröttande än man tror. Dock så är det väl så att inom Crossfit ska man inte underskatta något, haha ;)

Träning 14/1


WU - Rodd 500 m 1:59
          Mobility drills
          Turkish getups

"Lynne"
5R                                                   Skalat enligt:
Bodyweight bench max reps          (1/2 min kroppsvikt 30 kg)
Pullups max reps                            (med band)

          1R          2R          3R          4R          5R
BP     12           12          12            8             9
P        11           13          10            9             9

BP: 53
P: 52

Totalt: 105 stycken

Har gått upp lite i vikt på senaste tiden. Troligen en blandning mellan muskelstyrka, dålig på att räkna, samt lite för mycket julmat och godis på sistonde :( . För ett halvår sedan låg min vikt på ungefär 57 kg (22/6) medan jag nu ligger på 60-61 kg (60 kg 17/12). Kan tänka mig att väga max 60 kg men om jag blir lite smalare om magen kan jag nog gå ner till 58 i alla fall. Mellan 55-60 kg är helt okej för mig.

Så tidigare gånger när jag gjort Lynne har jag gjort bänkpressen med 27,5 kg och tror det var den vikten senast när jag gjorde Lynne den 14/6 med 39 bänkpressar och 47 pullups som resultat. Så en klar förbättring tycker jag denna gången. Har definitivt blivit starkare i min bänkpress men att klara ens en i min egen vikt ligger fortfarande ganska långt borta. Mitt PR ligger på 42,5 kg på en repetition (27/12).

Vet inte om jag känner mig ett dugg tröttare just nu... ligger i kvalet mellan att gå och lägga mig nu eller helt enkelt vara upp tills ikväll ev. med en powernap runt lunch. Jaja får se hur det blir...

2 kommentarer:

  1. Vakna nu då!!!!!! :)

    Hela världen är igång och snurrar och du ligger och sover!!

    SvaraRadera
  2. Haha sov till halv nio så inte så farligt faktiskt! Grymt jobbigt att inte kunna sova inatt dock...

    SvaraRadera