måndag 9 augusti 2010

Lite träning

7/8

Snatch 1 rep max
30 kg med powersnatch
27,5 kg med snatch med drop

Kändes bra efter uppvärmningen och blev nöjd med att lyckas få upp mer än en träpinne :P

Clean & Jerk
45 kg med split jerk
40 kg med push jerk

AMRAP
10 min
6 Squat clean @ 30 kg
12 Pullups (med band)
24 Double unders

R: 3 + (2 cleans) (128 reps)

Add all reps and kilos together for a score. 30+45+128=203

Lyckades få till mina pullups med kipp väldigt bra så jag kunde göra 7 på raken. Kändes gött!


9/8

3R
500 m row
20 Box jumps, 20-inch box
15 Back extensions
15 Deadlifts @ 40 kg

Time: 17:19.4

Rodden var väldigt tung, speciellt sista varvet. Kombinationen rodd och rygglyft med marklyft känns i ryggen. Hjälp!  Lättast var helt klart hoppen. Idag både hoppade jag upp och ner. Brukar annars ofta gå ner vilket gör mig mycket långsam. Bra jobbat idag!

3 kommentarer:

  1. Grymt! :)
    Verkar som snatchen börjar släppa lite :)
    Kan vara kul och se hur din OHS ser ut

    SvaraRadera
  2. Får väl ta ett pass på lördagen då vi kör igenom lite. Har lovat vara barnvakt åt en viss sötnos också!!

    SvaraRadera
  3. Hej

    Vi har sett att du gillar The Ark. Missa inte Live-Löpet, Aftonbladets interaktiva livescen, där The Ark spelar och du kan vara med i publiken. Mellan den 17 och 25 augusti uppträder sju av Sveriges hetaste artister på en unik digital scen. Biljetterna är kostnadsfria och släpps imorgon, lördagen den 14 augusti kl 12. Boka dina biljetter på www.rockbjörnen.se för att inte missa någon spelning!

    Vi ses i publiken!
    Rockbjörnen Crew

    SvaraRadera