söndag 15 augusti 2010

Massa träning

Träningen går bra just nu. Har lyckats klara av flera 3 dagars träning, 1 vila på raken nu. Dock blir jag hela tiden efter i min blogg :(

Synd för har så mycket mer att berätta för er än bara om min träning. Förstår inte vart all tid tar vägen. Jaja det börjar bli sent så ska bara uppdatera er på de senaste tre dagarnas träning så får vi se om jag hinner med mer imorgon!!

10/8

5R
5 Muscle ups (progression)
10 Over head squats @ 15 kg
10 Knees to elbows
20 Situps

Time: 27:11.1

Kände mig inte snabb någonstans. Squaten fick jag verkligen gå ner till den lägsta vikten vi har på gymmet. Suck varför är det så svårt?? Fick dessutom lite ont i handlederna. Sedan hjälpte ju inte MU till med det direkt...
Inte så illa som det blir på Charlie men första gången jag blev röd och hade ett skavsår. Syns dåligt på bilden dock.

Skavsår av MU

12/8

Amrap (as many rounds as possible)
20 min

7 Backsquats @ 30 kg
10 steps walking lunges med 7 kg hantel (right arm)
7 Burpees
10 steps walking lunges med 7 kg hantel (left arm)

Rounds: 6R + 7 BS

So f*cking hard to keep yourself going. Happy to be able to do at least 6 R. After the first I calculated that it should be possible so happy to make my goal there!


13/8

"SQT"
3R

10 reps ground to overhead @ 20 kg
200 yard shuttle sprint (50 yards there and back twice)      sub 40 DU 

Time: 8:24.4

tyvärr regnade det och springa på löpband var inget alternativ så fick bli double unders istället!
Tränade hemma så lite ont om plats. Lyckades slå i repet hela tiden så gjorde en runda och avbröt sedan. Möblerade om lite och körde igen. Fastnade igen så var så nära att ge upp men tog mig igenom den runda och sedan efter att ha flyttat lite till på saker samtidigt som jag tränade så gick det hyfsat.


14/8

"ADAMBROWN"
2R

24 Deadlifts @37,5 kg
24 Box jumps, 20-inch
24 Wallballs @5 kg
24 Bench press @ 25 kg
24 Box jumps, 20-inch
24 Wallballs @5 kg
24 Clean @ 25 kg

Time: 29:10

Puh vilket pass alltså! Blev rejält svettig. Tyckte jag fick in ett rätt så bra tempo med antingen 3*8 av varje sak eller 4*6. Ibland var det dock tungt. Svårt att andas och visste inte riktigt var jag skulle ta vägen för det gjorde ont men "måste fortsätta, vill bli klar" var tankar som snurrade i mitt huvud. Nu i efterhand har jag sjukt ont i ryggen. Hoppas det går över till imorgon för har en aning om att det blir en väldigt lång dag på jobbet annars.

En väldigt sliten och svettig Anna

Skönt att det var ett par dagars träning avklarad. Imorgon blir det antingen "Coe" eller en extra vilodag beroende på hur ryggen känns. Kommer inte kunna bli en enda thruster om ryggen känns som den gör nu men mycket kan ju hända på en natt. 

Nu blir de sängen. Ska vara på jobbet redan kl 7 i morgon!! Vem kom på detta???



1 kommentar:

  1. Duktig du är!!! Så svettig så jag ut efter att ha suttit i bilen idag. Håll tummarna för att vi kan fixa AC-n imon.
    Kram

    SvaraRadera