fredag 29 oktober 2010

Syndafloden på Arken

Stressad som jag var igår bad jag ju om att något skulle gå snett. Hade barnrytmikgrupp på eftermiddagen som vanligt. När jag så plockat iordning allt i stora salen gick jag ut i köket för att sätta in lite disk i diskmaskinen. Då kände jag att min strumpa blev våt och tittar ner och ser värsta vattenpölen vid diskmaskinen. Lite sur blir jag och börjar undra om någon spillt ut något men hur kan man missa pölen liksom. Hämtade en handduk för att torka upp som jag ändå skulle tvätta. Torkar borden i fikarummet och när jag sedan kommer tillbaka in är pölen minst lika stor igen. Hm... fundersam torkar jag upp det och försöker utröna om det kommer från diskmaskinen eller elementet. Känner ingen läcka från elementet först utan vattnet verkar komma från under diskmaskinen. Men den var ju inte igång... Känner så lite till runt rören vid elementet och kanske kommer det lite vatten från det rostiga röret. Så jag ringer efter vaktmästaren som kommer. Han vet inte vad vi ska göra heller då det nu är klart att det är elementet som är boven. Han ringer en av fastighetsskötarna som säger att vi kan skruva av den ena muttern så mer vatten inte kommer in. Men istället för att minska börja det nu spruta ut vatten från röret. En uppenbar läcka. Fastighetsskötaren får komma om vi försöker stänga av vattnet och öppna ventilen på elementet - inget hjälper och golvet började bli fyllt med vatten ut mot nästa rum. Så rörmokaren får rycka in. Visar sig att de stängt av fel kran så tog varmvattnet till kranen istället för det till elementet. Till slut får vi alltså stopp på det. Nu återstod bara det roliga jobbet med att torka upp allt vatten som jag och vaktmästaren fick roa oss med! Idag bytte rörmokaren röret och we are back on track så att säga. Tydligen kan jag inte lägga till bilder när jag bloggar via iphonen så får lägga till dem senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar