tisdag 20 november 2012

DOMS

Idag är jag öm och lider av delayed onset muscle soreness eller träningsvärk som man normalt säger i vardagligt tal. Så stel att det inte blev några burpees suck. Dessa förbannade burpees. 5050 kommer jag att ha gjort när jag är klar till nyår men idag var bara dag 63 så ännu är det en hel del kvar.

Hann inte med att logga gårdagens träning så den kommer nu istället.

Warmup - 1000 m rodd (4:30), Mobility drills, burpees

EveryMinuteOntheMinute for 10 minutes 2 Thrusters @ 30 kg

Första i varje set kändes bra men behöver få till mer höft med för att få upp explosiviteten i den andra. Märkte också att jag tappade höften lite åt höger de två näst sista seten. Har en svaghet där som jag jobbar på att åtgärda.

5 set statisk max pullup/chin häng med hakan över stången. Körde pullupgrepp den första men växlade sedan över till chinsgrepp. Bra med lite statisk träning i ett läge jag sällan stannar länge. Variation är viktigt för musklerna blir starka i den rörelse och hastighet som man normalt sett tränar.
Maxtid: 9 s, 13s, 15s, 11s och 9s.

WOD - "Annie"
50-40-30-20-10 alt av
Double unders
Situps (oankrade, fötterna ihop knäna utåt)

Tid: 12:46

Ville satsa på att ta mer mage än höftböjaren som normalt aktiveras då man gör situps där man nuddar backen bakom huvudet och sedan fotknölarna så valde denna varianten av situps. Klart tyngre för magen så tiden blev sämre men det känns i magen idag att det gjort nytta.

Körde sedan rehab för knä/höft där jag kör enbensmarklyft, bäckenlyft på pilatesboll, alternerande arm/ben ut på pilatesboll, benspark ett ben i taget samt abduktion då jag övar det stående benet.

Fastnade sedan en bra stund efter träning på gymmet i en härlig diskussion med en kille som är instruktör på Gerda om Crossfit, Jonas Colting och träning i allmänhet! Tiden bara rann iväg och plötsligt hade jag varit 3 timmar på gymmet. Men kändes skönt att ta upp träningen igen efter en vecka med mest läsande.

Igår började vi en ny kurs så nu pluggar vi anatomi viscera och lungsjukdomar. Fick se läskiga filmer med bukoperationer som jag med skräckblandad förtjusning både fascineras och känner mig lite äcklad av. Här kommer ett smakprov på en bild som inte alls är lika läskig som när det var på film.


















Har en liten överraskning jag vill dela med mig av men inte ännu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar