lördag 10 november 2012

Sömnbrist

Igår blev det sent då vi var över hos en kompis på mat. Hade bestämt att träffas klockan sju men pluggandet drog ut på tiden och sedan gymmet också så blev en timme sena. Blev bönsallad min favorit. Långt ifrån paleo, men det kan jag inte påstå att resten av dagen idag heller varit. Idag har jag varit grymt seg och trött. Har knappt blivit något pluggande alls så jag är lite besviken då jag tyckte jag började få upp farten bra de senaste dagarna. Vill hinna plugga in fysiologin så jag kan skriva åtminstone den delen på tentan.


Då jag är lite mellan två olika mål i träningen hängde jag med på sambons pass som var hämtat från Crossfit Outlaw.

Första delen var styrka

1a) Marklyft med gummiband var 15:e sekund i 5 minuter. (40 kg plus lila band)
1b) 5*3 Bänkpress (40 kg här också, försökte köra med 45 men klarade bara 2 rep)

Wod
4 varv
2 min rodd för kalorier (24, 27, 24, 24)
1 min vila
1 min Gå upp i handstående (ligg på mage och backa med benen uppför en vägg,  2, 1, 0, 1)
1 min vila

Fick börja med raka armar då jag inte lyckas pressa upp mig själv annars alls vilket jag försökte febrilt i varv 3 då Charlie påpekade att jag borde starta helt på mage. Behöver jobba mer på tricepsarmhävningar känns det som.

Som avslutning skulle vi köra lite Ghd-situps men då gymmet inte har någon sådan fick vi bli lite kreativa, eller Charlie var kreativ då jag inte riktigt hängde med först i hur vi skulle lyckas med övningen.

1a) 3*10 GHD-situps
1b) 3*10 Glute ham raise (använde händerna sista biten som lätt broms och för att komma upp igen)

Vår GHD maskin med mig in action





















 Blev brunch imorse och tyvärr föll jag för frestelsen att ta pannkaka och en bit tortilla med lax. Vet att min mage kommer vara en blandning mellan förstoppad och lös de närmsta dagarna suck då jag inte tål gluten bra alls och det dessutom inte var laktosfria alternativ.

Börjar känna mig gammal då jag blir ur fas av sena nätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar