onsdag 9 januari 2013

Dag 2 paleo challenge

Dagens smoothie blev mer som en gröt, blä! Har svårt med konsistensen och min mixer är kanske för slö i både motorkapacitet och knivarna då jag inte tycker det finfördelas nog.



En liten banan (mer som en halv vanlig)
En halv avokado
Stor näve bladspenat
4 fryst bitar broccoli




























Till detta blev det Pulled pork som jag låtit gå 9 h i crock-poten på låg effekt. Det man behöver är en bit fläskkarre utan ben (bra med en bit som innehåller fett), tomatpure, olja och några kryddor. Numera kör jag rätt mycket på känsla men receptet är:
  • 1 kg fläskkarre
  • 0,5 del vatten till crock-poten
BBQ-sås (blir mer än nog så mycket)
  • 1 dl tomatpure/chilisås
  • 0,5 msk chipotlepasta (eller något annat stark som tabasco, samba oelek)
  • 0,5 dl olja
  • 0,5 tsk koriander
  • 0,5 msk spiskummin
  • (Salt och peppar)
Blanda ihop såsen och smörj in köttet. Lägg i grytan och salta och peppra lite om du vill. Låt gå nio timmar på låg effekt. När det är klart ska du kunna dra isär/finfördela köttet med gaffel då det är så mört. Häll skyn över och ät som kebabkött med kålrotspommes.
I orginalreceptet använder hon farinsocker men det tycker jag är onödigt så skippat det. Om du vill ha i sötning ta honung istället.
Kvällsmat blev steka champinjoner i kokosfett, Pulled pork och brysselkål. Till detta vatten!
Kvällsmat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar